Bez návštěvnosti se nevydělává
Internetové obchody se stejně jako jakákoliv jejich alternativa neobejdou bez návštěvníků a zákazníků z řad takových návštěvníků. V každém internetovém obchodě bez výjimky je třeba takové zákazníky mít, protože nebýt jich, nevydělá si ten, kdo e-shop provozuje, ani na onu pověstnou slanou vodu. Ovšem ne každému z internetových obchodů se poštěstí mít dost zákazníků hned a automaticky. Často tito jednoduše scházejí, a jak je každému z nás nad slunce jasné, rovná se nedostatek zákazníků nedostatečným příjmům a ziskům, které se v žádném podnikání nemohou postrádat.
A co se dělá, když nemá nějaký web takovou návštěvnost, jakou by potřeboval, nevynáší, a naopak třeba i prodělává? Pak je určitě chybou, když se rezignuje. Protože vzdát boj o zákazníky rovná se konci, který je pochopitelně nežádoucí a nepříjemný. Daleko rozumnější je učinit cokoliv, co se jenom učinit dá, jenom aby se nějací ti dostateční návštěvníci pro e-shop zajistili.
A jakým způsobem se dá dosáhnout toho, že na něčí web začnou chodit daleko větší zástupy uživatelů? Především optimalizací pro internetové vyhledávače, zkráceně SEO. Taková SEO e-shopů totiž znamená, že se příslušný web zdokonalí tak, aby co nejlépe vyhovoval tomu, co očekávají vyhledávače od kvalitních webů. A když je pak takový e-shop vyhledávačem dobře hodnocený, je také přednostně nabízen hledajícím uživatelům. A když se něco strčí člověku takříkajíc až pod nos, je jasné, že to dotyčný využije. A web má rázem daleko vyšší návštěvnost.
A která firma SEO nabízí a za jakých podmínek? To už se pochopitelně liší případ od případu. A majitel e-shopu nebo jiného podnikatelského webu by neměl volit z nabídek optimalizace jenom podle ceny. Měl by se zajímat i o to, čeho se mu za jeho peníze dostane. Protože i SEO se dá udělat lépe nebo hůře, a je jasné, že nemá smysl platit pakatel za něco, co se neosvědčí, zatímco je tu i sice dražší, zato však daleko efektivnější nabídka.