Kvalitní kolo je základ bezpečí na motorce

Kolo u automobilů, ale i u všech jiných dopravních strojů je nejčastěji tvořeno nějakým ráfkem. Jedná se o další kruhovou součást, která se na vozidlech nachází. Tato součást má za úkol držet pneumatiku na svém místě, nahuštěnou tak, jak má být. Současně je však tato součást tvořena výpletem nebo se jedná o litý celek, který je připevněn k náboji. Určitě víte, kam tato cesta směřuje. z těchto informací vyplývá jediné, a to důležitost mít tento prvek vždy v naprostém pořádku, a to nejenom z hlediska jízdních vlastností, ale také z hlediska bezpečnosti.

kolo

Prasklina nevěští nic dobrého

Když najdete na svém ráfku nějakou prasklinu, měli byste to co nejdříve řešit. Pokud byste totiž nic neřešili, mohlo by se stát, že se prasklina bude nadále vyvíjet. Prasklina je totiž koncentrátor napětí, což znamená, že i malé napětí se na malém prostoru může akumulovat takovým způsobem, že to povede k dalšímu šíření trhliny, což následně vede k nekorigovanému vedení této trhliny. Následky jsou zcela zřejmé, a proto byste neměli takovou situaci vůbec dopustit. Z tohoto plyne, že při jakémkoliv poškození byste se měli mít na pozoru a situaci řešit, co možná nejdříve. Jak to však udělat co nejefektivněji?

ráfek

Jaké jsou vaše možnosti?

Ráfek svařit:
Tohle není to nejvhodnější, co můžete udělat, ale jako dočasná oprava to určitě stačí. Jedná se však o řešení následků, což v konečném součtu není zcela výhodné. Navíc zde hrozí, že spoj se začne znovu trhat, což znamená další opravu nebo další riziko nehody
Nic neřešit:
Nejhorší možnost, která vede k velké nehodě a minimálně ke zranění. Proto se vždy starejte o tom, v jakém stavu vše kola u motocyklu jsou.
Koupit nový:
Nejvhodnější řešení, které má dlouhodobý účinek. Ačkoliv je nutné počítat s vyšší pořizovací cenou takového ráfku, jde o záruku, které můžete důvěřovat. Navíc máte možnost vybírat v sortimentu jakýkoliv rozměr, a to i méně častý ráfek 16.